Stage en kamer - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu Stage en kamer - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu

Stage en kamer

Blijf op de hoogte en volg Nienke

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, Tampa

En voor iedereen die erop gewacht heeft, weer een nieuw verslagje..

De afgelopen tijd heb ik niet veel uitstapjes gemaakt. Door de weeks ben ik lekker druk op stage, waar alle experimenten tot nu toe goed gaan. En in de weekenden is het tijd voor boodschappen, zo min mogelijk missen van het WK voetbal (vanaf nu dus niet meer) en de Tour de France en verder lekker niksen..

Ondertussen zit ik hier alweer 1,5 maandje, Time flies when you're having fun ;) Dus hoog tijd dat ik wat foto's plaats van mijn kamertje en stageplek!! Ben ook nog fanatiek op zoek naar een andere kamer, want uit deze moet ik helaas 1 augustus uit. Helaas is dat best lastig aangezien de herfst de drukste maand is qua aantal studenten op de universiteit en de meeste kamers alleen te huur zijn voor 1 jaar en niet voor een aantal maanden. Maar dat komt vast goed!

Op 4 juli was het groot feest hier in Amerika, vanwege Independence Day. Wat betekent dat ik lekker lang weekend had, veel feestende Amerikanen en natuurlijk het vuurwerk 's avonds. Helaas regende het 's avonds weer, dus heb ik het vuurwerk vanachter het raam bekeken en de rest van de avond gevuld met het kijken van een film. Dus heel veel heb ik hier niet van meegekregen. Bovendien maakten veel mensen gebruik van hun korte vakantie om de stad uit te gaan, dus het was relatief rustig.

Ook heb ik mijn eerste cheque ooit gekregen (Ja, ik krijg ook stagevergoeding hier). De manier waar hier in Amerika ongeveer alles mee betaald wordt. Het is nog wel een heel gedoe om deze in te leveren om er cash voor te krijgen. Je moet natuurlijk je paspoort laten zien, maar ze hadden zelfs een vingerafdruk nodig bij de bank. Maar het is gelukt!!

De komende weken zullen weer lekker druk zijn op stage, vol met leuke experimenten, die hopelijk allemaal goed gaan. Maar ik wil binnenkort in het weekend een tripje maken naar St Petersburg, een plaats naast Tampa, aan de golf van Mexico. Wil eindelijk de zee wel eens zien (en lekker op het strand liggen) en ga dan ook een bezoekje brengen aan het Salvador Dali museum wat daar zit, dus ben benieuwd. Het zal wel een hele onderneming worden om daar met de bus te komen, volgens mij een reisje van ongeveer 2 a 3 uur.. Terwijl je er met de auto waarschijnlijk zo bent (Geen wonder dus dat alle Amerikanen, zelfs studenten, allemaal een auto hebben..) Maar daar zal ik het dan de volgende keer wel over hebben ;)

Tot snel maar weer!! Het is erg leuk te zien dat iedereen alles met plezier leest en allemaal bedankt voor de lieve/leuke berichtjes!!

En ik zal nog wat foto's van mijn kamer en van mijn stageplek bij dit verslagje plaatsen!


  • 14 Juli 2014 - 03:18

    Heleen:

    Leuk om te lezen Nienke! Fijn om te horen dat alles goed met je gaat. xx Heleen

  • 14 Juli 2014 - 11:22

    Marry Rippen (moeder Van Bea):

    Wat leuk dat ik je reisverslag nu ook kan lezen. Wij zijn nu in Enschede op de poes passen want Bea en Andre met Mirthe en Renske zijn op vakantie. Je doet zo te lezen een interresant onderzoek. Veel succes daarmee. En geniet van je vrije tijd om dingen te bezoeken en te kijken. Ook succes met het vinden van een nieuwe kamer. Groeten Ieke en Marry Rippen

  • 14 Juli 2014 - 21:10

    Zoya:

    Wauw wat leuk! Salvador Dali museum, ik denk dat dat erg mooi is :) maak genoeg foto's :D
    Veel plezier!

  • 30 Juli 2014 - 23:30

    Francis:

    Wat leuk om zo te kunnen lezen hoe het met je gaat. Veel plezier nog en ik hoop dat je inmiddels een kamer hebt gevonden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 4427

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 30 November 2014

Stage in Tampa (Florida)

Landen bezocht: