Tampa ontdekken en begin van de stage - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu Tampa ontdekken en begin van de stage - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu

Tampa ontdekken en begin van de stage

Blijf op de hoogte en volg Nienke

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Tampa

Hier een nieuw berichtje vanuit Tampa. Ondertussen is het al bijna 3 weken geleden dat ik hier aankwam, dus hoog tijd voor een update!!

Mijn eerste indrukken van Tampa: Het is hier erg warm (gemiddeld zo'n 30/32 graden), groot (als ik met de bus naar downtown 'het centrum' van Tampa wil ben ik ruim een uur onderweg en zit toch nog in de zelfde stad), vochtig (het regenseizoen is in aantocht, wat betekend dat de regen vrijwel elke middag met bakken uit de lucht komt vallen) en echt Amerikaans zoals je het je voorstelt op basis van alles wat je op tv/internet ziet.

Op straat is het een echte chaos, heel druk en Amerikanen zijn niet zo aan het houden van verkeersregels. Iedereen zit met een hand aan het stuur en in de ander hand zit meestal een mobiele telefoon.. De auto's zijn ook allemaal groot, zelfs de studenten rijden hier in de dikste en duurste bolides.

Mijn kamer zit in een groot studenten-appartementen complex, inclusief 2 zwembaden en een fitnesszaal. Ik woon in een 4-kamerappartement en heb mijn eigen slaapkamer, badkamer en inloopkast. De woonkamer en keuken deel ik met 3 andere meiden, waarvan ik er tot nu toe nog maar 1 heb ontmoet. Maar het is hier nu zomervakantie, dus waarschijnlijk zijn de andere twee er niet. Het complex ligt net buiten de universiteitscampus van de University of South Florida, waar ook mijn stage, het Moffitt Cancer Center, zit, dus het is zo'n 15 minuutjes lopen naar stage. Helemaal luxe is dat ik ook gebruik kan maken van de bussen van de universiteit. Dat zijn 6 verschillende routes rond de campus, dus kan voor de deur instappen en na een overstap voor de deur van stage weer uitstappen!

Ik ben nu 2 weken bezig op stage, wat erg leuk en gezellig is! Heb erg leuke collega's en ik denk dat het project wat ik ga doen ook erg leuk wordt. Mijn project is onderdeel van onderzoek naar een kanker van het immuunsysteem, het mantelcel lymphoma. Het bestaat uit chromatin immunoprecipitatie van een bepaald transcriptie factor in B lymphocyten om te kijken op welke plekken deze met het DNA bindt en dus met welke andere eiwitten het interacties heeft.
Om het gemakkelijk en minder technisch te zeggen, ik ga kijken naar een eiwit in cellen van het immuunsysteem, wat misschien een effect kan hebben bij de ontwikkeling van kanker in die cellen.
Het lijkt me een erg leuk project, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan!! Maar dat is waar ik de komende maanden druk mee zal zijn.

In de weekenden heb ik daarnaast nog tijd om Tampa en omgeving te verkennen. Zo ben ik al een dag naar Ybor city geweest. Dit is een wijk in Tampa waar veel immigranten uit Cuba en Spanje wonen, die hier vroeger in de sigarenfabrieken werkten. Er hangt een heel andere, maar gezellige sfeer, er zitten veel restaurantjes. Waarschijnlijk lijkt het alsof je in Cuba zit, maar aangezien ik daar nog nooit geweest ben, weet ik dat niet zeker ;)
Ook ben ik al Hyde Park geweest, dit is een gegoede buurt met grote huizen vlakbij Hillsborough Bay. Naast de Bay loopt een boulevard die volop gebruikt wordt door joggers, wandelaars en fietsers.
Downtown Tampa is meer het zakendistrict van Tampa, met veel hoge flats en een aantal musea, waar je langs de Hillsborough river kunt lopen. Aan de overkant heb je een heel mooi gebouw, het Tampa Bay hotel, waarin de University of Tampa zit.

De komende weken ben ik door de weeks vooral druk op stage en ik hoop in een van de weekenden in ieder geval een dagje naar zee te gaan. En ik zal jullie proberen op de hoogte te houden van alles wat ik meemaak!!

Groetjes vanuit een bewolkt Tampa!

  • 15 Juni 2014 - 21:04

    Aaltje:

    Nienke leuk verhaal!
    leuk en interessant onderzoek ook!
    veel plezier komende week op stage en met de zee bezoeken;)
    spreek je vast nog snel weer!

  • 15 Juni 2014 - 21:11

    Irene Hunse (mocht Je Nog Meer Irene's Kennen :P):

    Leuk om te lezen dat het goed gaat daar! En een zwembad bij huis.. luxe hoor ;)
    Geniet ervan en zet maar gauw ook wat fotootjes erbij!

  • 15 Juni 2014 - 21:24

    Heleen Van Rooijen:

    Leuk om te lezen Nienke! Genoeg te doen zo te horen, en nog veel nieuwe indrukken natuurlijk. Geniet ervan!

  • 15 Juni 2014 - 22:04

    Andre:

    He Nienke. goed om te horen dat je het naar je zin hebt. veel plezier en geniet ervan. groeten de ASSINKJES

  • 15 Juni 2014 - 23:17

    Rikie:

    Ha Nienke, leuk de foto's krijg ik een beetje idee wat ik te zien krijg..!!

  • 19 Juni 2014 - 20:56

    Johan En Lidy:

    Gezellig Nienke iets over je leven in Tampa te lezen, dat Tampa zo'n mega stad is ik had er hiervoor nog nooit van gehoord. Leuke foto's...maak je ook een foto van je appartement (buiten) en (binnen) je bent er zo weer weg en van de stageplek gebouw etc..
    Je zegt het is er zo druk op straat, op je foto's is het allemaal ruim en rustig je maakte ze zeker in het weekend. Kun je er wel fietsen en zie je dat ook wel mensen doen?
    Fijn dat je op stage kon kiezen en dit mooie onderzoek mag doen.
    Heel veel succes met je onderzoek en het vinden van nieuwe woonruimte.
    Liefs van ons, Johan en Lidy

Tags: Tampa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 4424

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 30 November 2014

Stage in Tampa (Florida)

Landen bezocht: