Op naar Tampa! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu Op naar Tampa! - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Nienke Haverkate - WaarBenJij.nu

Op naar Tampa!

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tampa

Gisterochtend om 6 uur was het dan zover.. Koffers in de auto en op weg naar Schiphol! Na het inchecken en baggage afleveren, snel nog even een kopje koffie/thee gedronken en toen afscheid genomen van mama en Fieke, de reis kon beginnen!

Na de paspoortcontrole, detectiepoortjes, wachtrij bij de gate en nog een ondervraging over waarvoor en waarom ik naar Amerika ga, kon ik dan eindelijk het vliegtuig in. Deze was behoorlijk groot, met drie rijen stoelen naast elkaar. Helaas had ik pech en zat ik precies in het midden van het vliegtuig, dus naar buiten turen zat er niet in. Ik zat tussen twee aardige Amerikaanse dames in, dus dat was prima. Echter bleek de ene dame wat zeurderig te zijn.

Na zo'n 8 uur vliegen, landden we in Detroit, waar ik zou overstappen op het vliegtuig naar Tampa. Na allerlei controleposten langs te zijn geweest, eerst mijn baggage van de band gepakt om deze iets verderop weer af te geven. Hierna moest ik nog zo'n anderhalf uur wachten op mijn volgende vlucht. Dus maar wat rond gekeken en mijn eerste Amerikaanse dollars besteed aan een cappuchino bij de Starbucks ;) Via de mind-your-step-roltrappen naar mijn gate gegaan, maar ik had ook de rode Express Tram kunnen pakken. Dit was een soort kleine tram die via een rails in boven het looppad van de ene naar de andere kant van de grote hal reed. Erg grappig om te zien.

Het vliegen van Detroit naar Tampa ging prima, het was maar zo'n 'kleine' drie uur vliegen en het vliegtuig was maar voor de helft gevuld. Voor het opstijgen moesten we nog wel even wachten tot de stortbui over was.

Nadat ik geland was in Tampa, snel mijn baggage opgehaald en naar buiten op zoek naar het meisje waar ik de kamer van huur, om samen naar het complex te gaan. Het was wel even wennen om buiten te stappen, wat warm en benauwd zeg! Helaas was het hier ook heel hard aan het regenen, maar gelukkig was het bij het appartementencomplex droog!

De kamer en complex zien er netjes uit en terwijl zij de laatste dingen inpakte om mee te nemen, ben ik begonnen met het uitpakken van de koffers. Helaas waren de andere huisgenoten niet thuis, dus die ga ik hopelijk snel ontmoeten! Afscheid genomen en toen ben ik maar vlug gaan slapen na zo'n lange reisdag ondanks dat het pas 9 uur 's avonds was (in Nederland ondertussen al 3 uur 's nachts).

Vanochtend alweer vroeg wakker geworden. Het bed was nog even wennen, maar de airco werkt gelukkig prima! Het is lekker zoning, warm en gelukkig minder benauwd! Zometeen eerst op pad om een kussen, dekens, etc te kopen. En ook nog een router of internetkabeltje, want dat doet het op de kamer nog niet (maar gelukkig is hier ook een kamertje met allemaal computers voor algemeen gebruik). En daarna alvast langs bij mijn stageadres om kennis te maken en rond te kijken. Ik ben erg benieuwd!

En dan op naar het volgende verslag hier ;)


  • 28 Mei 2014 - 17:20

    Aaltje:

    Geniet er van nienke! wij wachten op je volgende bericht!

  • 28 Mei 2014 - 17:20

    Aaltje:

    Geniet er van nienke! wij wachten op je volgende bericht!

  • 28 Mei 2014 - 17:20

    Aaltje:

    Geniet er van nienke! wij wachten op je volgende bericht!

  • 28 Mei 2014 - 17:56

    Marit:

    YAY!!! The adventure begins! Heel veel plezier en ik ga je zeker volgen :)

  • 29 Mei 2014 - 10:42

    Roger:

    Heey, leuk om te lezen! Ik wacht op je volgende verslag!

  • 29 Mei 2014 - 17:49

    Johan En Lidy:

    Fijn Nienke, de reis- je kamer- alles goed..en je was langs op je werk?
    Xxx

  • 05 Juni 2014 - 21:48

    Bea:

    Spannend allemaal Nienke. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Leuk om je zo te volgen. Tot snel.

Tags: Tampa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 25 Mei 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 4425

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 30 November 2014

Stage in Tampa (Florida)

Landen bezocht: